Smit - de Vos on tour! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van JP en Leonie - WaarBenJij.nu Smit - de Vos on tour! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van JP en Leonie - WaarBenJij.nu

Smit - de Vos on tour!

Door: Leonie en JP

Blijf op de hoogte en volg JP en Leonie

14 April 2009 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hallo lieve mensen!

Soursaday Chnam Tmey! Happy Khmer New Year!!
We zijn on tour! We hebben een auto! En deze zit gelijk helemaal vol! Want we hebben de auto te leen, omdat we een logeerhond hebben én Pappa en Mamma de Vos zijn afgelopen zondag gearriveerd!

Voor alle bezorgde mensen: ja, vlucht was lang, maar ze zijn veilig gearriveerd!
Inmiddels hebben we al de echte 'Preah net Preah' ervaring achter de rug: modderige markt, rijst voor ontbijt, diner bij Pots en touren door de omgeving (= 100 jaar terug in de tijd). Inmiddels zijn we in Siem Reap en hebben we de tempels beocht! Voor ons ook voor het eerst! Erg indrukwekkend!
Morgen vertrekt het gevolg (4 mensen in een niet al te grote auto mét een heeeeele grote hond, 2 koffers en veel hondenvoer) naar Kampong Cham. Dit is een plaatsje aan de Mekong waar Leonie ook haar taaltraining heeft gehad. Na Kampong Cham zullen we via Phnom Penh en Battambang weer terug naar huis gaan waar we nog een paar dagen blijven voor Pappa en Mamma de Vos weer naar huis gaan. Maar dat duurt gelukkig nog even!

Indrukken van de nieuwe Cambodja gangers: WARM, lieve mensen, ze eten rijst voor ontbijt (héél Khmer vinden wij zelf, zo niet: "het kan te ver gaan", mooi land, dorpjes primitief, maar erg gemoedelijk. Ennnnn er bestaat toch echt ene Boedha, want grote spinnen, kakkerlakken, ratten en andere enge beesten hebben zich nog niet laten zien aan Pappa en Mamma de Vos (voor de oplettende lezer: de huis hagedis was echter blij met de nieuwe logees en heeft ze verblijd met nachtelijke serenades).

Vakantie stemming alom dus, heerlijk!

Uiteraard is er ook gewoon gewerkt... JP heeft WIFI aangelegd bij een zijdeweverij, Leonie heeft keihard (!! eehm....ja!) gewerkt in Kuala Lumpur en in het ziekenhuis en op de universiteit gaan de zaken ook gewoon door. Al kunnen we niet ontkennen dat in de aanloop naar Khmer New Year (nu) het leven wel een tandje langzamer gaat: "Dat doen we wel ná Khmer New Year", etc. En dat begon al 3 weken geleden (-:

Nou lieverdjes, tijd voor de borrel (-:
Tot snel weer!!

Liefs,

JP en Leonie (en Gerrie en Ronald)

• 14 April 2009 - 11:54

Dorieke:

Ziet er goed uit en super leuk dat je ouders er zijn!!! Waar ik toch benieuwd naar ben... Hebben jullie de zonsopgang bij de Ankor Wat of bij de Airport gedaan?? :)

dikke kus lieverds!

• 14 April 2009 - 16:46

Elly Uit Eindhoven:

Bedankt weer voor jullie leuke bericht en foto's!
    Inmiddels hebben jullie wel begrepen dat we het ook heerlijk hebben gehad al klinkt de Rijn misschien wat simpel.
    Liefs, ook voor pa en ma!

• 14 April 2009 - 17:32

Martijn En Miranda:

Hoi allemaal,

Gezellig zeg en het klinkt allemaal heerlijk. Behalve dan die kikker in de douche. We zijn vandaag naar de dierentuin geweest en hebben jullie echt gemist. Toen we vertelde dat we naar de dierentuin gingen vroegen ze: Gaan Ome JP en tante Leonie ook mee? Maar helaas.....

Dikke kus,
    Martijn, Miranda en natuurlijk een knuffel van Daan en Milou

• 15 April 2009 - 01:25

Miekes:

het bewijs! Pa en Ma de Vos aan de andere kant van de wereld! Dikke kussen voor jullie,

Kus miekes

• 15 April 2009 - 01:27

Miekes:

En heeft de hond een naam?

• 15 April 2009 - 07:25

Carien Rouwen:

Leonie, Jan Paul, Gerrie en Ronald,

Ik wens jullie nog veel plezier, geniet van elkaar, de aziatische cultuur en de prachtige omgeving.

veel liefs,
    Carien

• 16 April 2009 - 21:17

Ronald:

Hallo, hier weer een berichtje uit R'dam. Ben net thuis van een avondje DG Noord en heb even jullie foto's zitten bekijken. Heb even een minuutje met tranen gelachen om de foto van het ontbijt met mams, erg leuk om Gerrie en Ronald daar te zien. Zal niet meevallen met stokjes eten. Wel al mooie dingen gezien zie ik. Blijf maar lekker genieten daar, hier alles ok. Tot het volgende bericht. groetjes Ronald

• 20 April 2009 - 07:16

Jochem:

Hoi Gerrie (en Ronald, Leonie en JP)
    Heel leuk daar nog veel plezier en tot volgende week dan krijgen we alle snerige verhalen wel te horen.
    Groeten
    Jochem

• 23 April 2009 - 14:19

Kees Claassen:

Hoi Gerrie & Ronald,

De tijd vliegt (hier), bij jullie ook? Al weer bijna aan het klaar maken voor de terugreis ...

Ben heel benieuwd naar jullie belevenissen.
    Ik wens jullie nog een paar mooie laatste dagen in Khmerland en tot volgende week.

groeten, Kees

• 06 Mei 2009 - 14:30

De Buurvrouw:

Zeg... Jullie zaten afgelopen weekeind toch niet weer in SR he? Er gaat een hardnekkig gerucht dat er een auto (model koekblikje zonder die heule grote hond maar wel met z'n kleedje) bij Smiley's voor de deur stond. (Huh? Hoe weet zij dat nou weer?)