Statistieken van 2 jaar Cambodja - Reisverslag uit Sisŏphŏn, Cambodja van JP en Leonie - WaarBenJij.nu Statistieken van 2 jaar Cambodja - Reisverslag uit Sisŏphŏn, Cambodja van JP en Leonie - WaarBenJij.nu

Statistieken van 2 jaar Cambodja

Door: Leonie & JP

Blijf op de hoogte en volg JP en Leonie

24 Oktober 2010 | Cambodja, Sisŏphŏn

Hallo lieve mensen!

Even een kort (misschien wel het laatste) blog! Ons huis is leeg, de gemeenschap van Preah net Preah blij (met alle liefde hebben delen wij de ‘zooi’ die we in de afgelopen 2 jaar hebben verzameld) en we maken ons op voor een week van afscheidsfeestjes. Raarrrrrrrrrr!! Maar ons ticket is geboekt!!

Op vrijdag 5 november komen wij om 9.00 uur aan op Schiphol (vlucht CI 65 vanuit Bangkok)

Dit is ook de tijd om de balans op te maken van de afgelopen 2 jaar. Hieronder de statistieken:

We hebben in de afgelopen 2 jaar:
- 110 ansichtkaarten ontvangen (kerst- en verjaardagskaarten niet meegerekend. De award voor trouwste kaartenschrijvers gaat naar Gerrie en Ronald en postuum naar lieve Tante Elly))
- Hebben we 14 keer bezoek gehad (waarvan 3x!! van Gerrie en Ronald! (NB. Die daarvoor nog nooit gevlogen hadden))
- 32 waarbenjij berichten geplaatst
- Zo’n 40 x met de bus naar Phnom Penh gegaan (7,5 uur)
- Zo’n 45 x naar Siem Reap gegaan
- 3 x gekookt
- 760 x bij pots (restaurant in het dorp) gegeten (ernstig he! En zo heeeeuul lekker is het eten nou ook niet!)
- 3 auto’s gehuurd/ geleend
- 0 ongelukken gehad
- 200 bijna ongelukkengehad
- 2 moto’s en 3 fietsen in ons bezit gehad (tegelijkertijd…)
- 1 x naar een karaoke bar geweest
- 15 bruiloften en andere Khmer feesten bijgewoond
- Is Leonie 4x uitgedost naar een feest gegaan in Khmer gewaad
- 5 kranen (alle) in het huis moeten vervangen
- 2 lampen in het huis doen het nog (van de 5)
- hier hebben wij 500 x om gevloekt
- hebben we 5 waakhonden
- is 1 hond (baardmansie!) verdwenen (vermoedelijk opgegeten!)
- met 15 verschillende nationaliteiten gewerkt
- 3.567.454 welgemeende glimlachen ontvangen
- Lopen minimal 10 mensen in onze ‘oude’ kleding rond
- Hebben we 8x rookworst gegeten
- 10 pakken stroopwafels ontvangen (waarvan we er 4 aan Janice hebben moeten afstaan)
- Zijn we samen 14 kg lichter
- Hebben we samen 40.00 km op de motor afgeledg
- Heeft JP in 4 verschillende landen hard gelopen
- 104 handwassen gedaan
- Zijn we 6.344 x uitgelachen, gewoon omdat we groot, raar en ‘barang’ zijn
- 100 x boos geworden op de verpleegkundigen en de dokters, omdat patienten aan hun lot worden overgelaten (en daar 98 x om gelachen hebben, omdat boos worden niet helpt)
- Is (mede door de inspanningen van Leonie, maar vooral ook vele anderen!) de kindersterfte in het ziekenhuis met 80 % afgenomen

Mochten jullie wat aan te vullen hebben dan horewn we dat graag!
Tot snel!!

Lieve groet,

JP en Leonie

p.s. we hebben gehoord dat Cambodja bij jullie in het nieuws is vanwege de overstromingen. Dat is inderdaad bij ons in de provincie. Maar gelukkig wonen wij op een berg en liggen de ziekenhuiszen waar wij werken vrij hoog. De weg van Sisophon naar Mongkul Borei (waar JP werkt) staat wel gedeeltelijk onder water en is afgesloten voor vrachtverkeer en bussen. Ook zijn er veel mensen dakloos geworden omdat er 50cm water in hun huizen staat.

p.p.s doe ons zo’n Snuggie!! (-:

• 24 Oktober 2010 - 07:13

Dominique:

1x karaoke bar...dat aantal zal bij janice wel wat hoger liggen!

• 24 Oktober 2010 - 10:08

Helen:

snuif het allemaal maar goed op!

• 24 Oktober 2010 - 14:46

Ingrid En Familie:

en nu maken jullie weer tig mensen bij met het 'heel'terug zijn binnenkort!!! bertingridtjalling ysbrandkikiberend

• 24 Oktober 2010 - 14:57

Elise:

Met de China Airlines om 2.30 vanuit Bangkok! Ik ken de dienstregeling uit mijn hoofd! Lijkt me geweldig om jullie weer eens te zien. Geniet nog maar even want voor je het weet is Cambodja 'ver van je bed show'. Goede reis en tot gauw!
    Chup kniee nov tikrom Rotterdam!
    Elise

• 27 Oktober 2010 - 19:39

Minkeulricjenlois:

lieve alle 2,
    geniet deze laatste weken en we zien jullie graag weer veilig terug in Nederland, met deze mooie ervaring rijker!
    kus van ons 4en, minke, ulric, jens en lois.

• 28 Oktober 2010 - 12:11

Caroline:

Lieve Leonie en JP,

Wat is de tijd voorbij gevlogen!
    Geniet nog maar volop van het land en de mensen om jullie heen.
    Wij zijn blij dat jullie weer naar nld komen en we jullie weer kunnen zien ookal hebben we de luxe gehad om jullie in Cambodja op te kunnen zoeken. Dit heeft ons wel een beter beeld gegeven van jullie leventje daar.

Is de waterfiets verhuur inmiddels al een druk bezochte toeristische trekpleister?

Aanvulling op jullie statistieken?? Wat dacht je van een positieve zwangerschaps test!!?

Emma kan niet wachten om jullie te ontmoeten. Ze past al bijna in het "I love Cambodia" t-shirt.

Doen jullie de groetjes aan Janice?

Hopelijk tot snel.
    Liefs, Caroline

• 31 Oktober 2010 - 08:23

Monique:

Wat jammer dat jullie verhalen nu niet meer deze kant op komen. Zo leuk om te lezen altijd. Heerlijk zo'n compleet andere wereld. Ik hoop dat het afscheid niet te zwaar valt voor jullie en dat jullie een goede reis terug zullen hebben.
    Ik probeer voor een zonnetje te zorgen hier mar kan niks beloven.
    Tot gauw. Eh ...heb meteen een bekentenis. Heb een klepje van jullie wasmachine gestoten tijdens vervoer uit Eindhoven. Volgens mij niks ernstigs maar hij is er wel vanaf nu. Zo kunnen jullie eerst een par duizend kilometer afkoelen.hahaha

Dikke zoen van mij. Reis veilig.

• 31 Oktober 2010 - 10:12

Aad En De Rest:

Jeetje, 2 jaar zo voorbij ...
    Linde kan al bijna lopen zo snel gaat de tijd dus.

Komen jullie maar lekker terug met alle indrukken. Ik zie uit naar een DAB-je in BB

liefs Aad