Sinterklaas is ook in Cambodja! - Reisverslag uit Sisŏphŏn, Cambodja van JP en Leonie - WaarBenJij.nu Sinterklaas is ook in Cambodja! - Reisverslag uit Sisŏphŏn, Cambodja van JP en Leonie - WaarBenJij.nu

Sinterklaas is ook in Cambodja!

Door: Leonie en JP

Blijf op de hoogte en volg JP en Leonie

05 December 2009 | Cambodja, Sisŏphŏn

Ha lieve mensen!

Gefeliciteerd met Sinterklaas! Sinterklaas is in Cambodja geweest! En het gedicht van hem wilden we jullie toch niet onthouden, want De Sint blijkt goed inzicht te hebben in de Cambodiaanse cultuur.

Liefs!

Beste Jan Paul en Leonie,

Och, JP en Leonie, wat doen jullie de Sint toch aan.
Pas na 14 weken varen kwam ik in Cambodja aan.

De chocoletters hebben het van de hitte begeven.
Ik hoop dat jullie de Sint dat willen vergeven.

Hier gelukkig geen guur weer en natte daken,
Maar door de mijnen is wel Americo gaan staken.

Pol Piet is ook al nergens meer te bekkennen,
Die laat zich zeker weer door zo’n hoertje verwennen.

In die slippers hier past ook niet veel,
Dus ik erger mij soms groen en geel.

Ik zweer me rot onder die valse baard
En nergens vind ik een open haard.

Maar verder maak ik me niet zo druk,
Alle cadeaus vervoer ik immers met de tuktuk.

Ook had ik weer eens een briljant idée,
Dus nam Sint voor jullie ook nog wat mee.

Want voor klanten van mij naar het buitenland gaan,
Wordt nog wel eens wat extras gedaan.

De avonden hier zijn dan meestal maar kort,
Toch heb je kans dat het eentonig wordt.

Een extra vrolijke noot in jullie leven,
Wil Sint daarom ook heel graag geven.

Muziek en beeld van Lowlands zal jullie zeker behagen
En misschien jullie Tokkie-buren naar bed toe jagen.

De komende tijd nog heel veel pret.
De Sint is trots op jullie inzet.

Hij neemt nog een baai (Khmer voor ‘rijst’ red.) met taaie koe
En gaat daarna weer rap terug naar Spanje toe.

Groeten van Sint en Pol Piet

  • 05 December 2009 - 07:42

    Mies :

    En... Dvd van LL. Welke jaar?

  • 10 December 2009 - 08:00

    Evelien:

    Wat een goed gedicht! Sinterklaas is een beetje aan me voorbij gegaan, de tijd vliegt..
    Het wordt hier weer lekker vroeg donker en de regen is standaard. Wat zou het fijn zijn om even bij jullie in de warmte te zitten.
    Succes met alles,
    Liefs Evelien

  • 14 December 2009 - 14:30

    De Ex-buuf:

    En ach wat waren de kruidnootjes lekker, met name uit een teenslipper!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Sisŏphŏn

JP en Leonie

Actief sinds 29 Juni 2008
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 53521

Voorgaande reizen:

12 November 2018 - 03 Januari 2019

Family trip naar Cambodja, Laos en.. Thailand?

10 September 2008 - 05 November 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: